Welcome to my blog!

Assalamo aleikom

I hope you will find my blog inspiring, useful and that you might learn something new from it. Comments are highly appreciated, and I always want to hear what I can make better and improve! If there is anything particular you want me to write about, just let me know. My hope is to contribute with something positive inshaAllah. Maybe some people think I'm too young to have a say in some of the things I will discuss, but we are all learners and nobody is perfect, and everyone sometimes has a need to express their opinions and views. If you are not interested, then you are free to leave, but if you want to hear my say, I appreciate that! I don't write an advanced research on all topics, I just write normal posts to discuss and point out my view, to have time to focus in different relevant topics. So that is the reason if you sometimes think my posts contain too little information, and that there is much more to it than what I'm saying. I just want to share my knowledge. All my knowledge I've gained thanks to Allah (subhana wa ta'ala) and I will learn a lot more in the future inshaAllah. My posts are all a praise to Allah (subhana wa ta'ala) and my mistakes are only my own. I wish my blog will benefit others inshaAllah!

Jazakallahu khairan!

Sunday 16 January 2011

The Interesting Islamic Online University

Yesterday I was searching around for free college education, and I came over this page: Islamic Online University. They have diploma courses and you can even take a BA degree! The tuition is free, and you don't pay anything except a small symbolic fee for your exams. This looks like a great opportunity to study anywhere you like at anytime. The BA degree will take 4 years (full time) or 8 years (part time), and you have modules including 'aqeeda, fiqh, hadith, arabic, tafseer etc.

The introduction comes as follows (taken from the official webpage):

From the 1st of April, 2010 the Islamic Online University (IOU) launched the world’s first tuition-free, Bachelor of Arts in Islamic Studies in English completely online. This is seen as a major new step towards helping Muslims across the globe fulfill the Prophet's command to seek knowledge of the religion and correct their understanding of its tenets.

If you want to access the webpage you can click on the title of the post. I'm considering myself to join this university, as I want to learn much more about Islam and I applied to Middle Eastern Studies and Islamic Studies at universities in England and Norway last year, but I declined my offers and went to Egypt. An online university is more convenient, and it's free!

In Norway if you want to take education you need to have loans, and these loans will averagely be around €7000 pr year, that will make €21 000 for a 3 year bachelor, or €28 000 for a 4 year bachelor! I don't really want to have such loans. Also, I don't want to be far from my boyfriend a long time, and when he finishes his studies after two years, we will marry inshaAllah. Third, I don't know what specifically I can work with with such a degree any way, if you study medicine you will be doctor, but if you study Middle Eeastern or Islamic Studies you don't have anything in particular, thus it can't be such a difference if I study this online or if I had gone to the university and spent a lot of money. These studies will benefit me personally any way, and I'm not aiming to have a well-paid job and earn a lot of money. I don't care about money. I mean, I care to that extent that I need money for food and house, but not to have money to buy a lot of things you don't really need. I hate to waste money, so if I marry and I decide to not work (maybe just as a English teacher or so) it's not a problem. I will take care of the domestic work (with some help of course :) and the children, and eventually I will take some courses and maybe involve myself in volunteer work. I love to help others and I will not sit still and waste my time all the day!

What do you think I should do? Should I enroll in the university?

2 comments:

  1. Jeg har også tenkt endel på online teaching,men er veldig usikker jeg er person som liker å snakke til personen ansikt til ansikt,jeg er bare redd for å miste motivasjonen vis jeg skal ta en sånn. Du er sikker flink med sånt og viss
    du virkelig føler for det,go for it. På en annen måte så er den jo gratis trenger ikke betale store summer,jeg er helt enig med deg penger er ikke alt,etter jeg møt typen min så har jeg lært meg masse,nå er jeg mindre fokusert på å tjene penger men tjene å Allah isteden,men det er bra å ha også penger bare for å overleve ikke for moro skyld,bortkaste etc. Klem

    ReplyDelete
  2. Skjønner hva du mener, med at motivasjonen kanskje kan bli borte. Men jeg personlig er ikke så nøye på egentlig å møte personen ansikt til ansikt. Jeg liker best å sitte for meg selv, hjemme eller et annet sted og gjøre det jeg vil når jeg ønsker. Da jeg gikk på IB på videregående, der tar blir fravær registrert, men det kommer ikke på diplomet vi får mot slutten, så jeg var en av dem som egentlig ofte var borte fra skolen, noen få ganger aldri, men som oftest minst en dag i uken. Ikke fordi jeg skulker og kaster bort tid, før IB var jeg aldri borte fra skolen, men rett og slett fordi IB er med individuell studie på et lit høyere nivå enn vanlig allmennn, og det er egentlig lagt opp slik at du MÅ ikke være med i timene og slik hele tiden for å gjøre det bra, så lenge du faktisk bruker tiden din på studier når du ikke går til skolen. På denne tiden bodde jeg også alene på hybel så jeg kunne virkelig slappe av og fokusere på studieen da jeg var hjemme, det eneste viktig på IB var å holde deadlines, eller tidsfrister på innlevering og eksamen.

    Så jeg tror ikke om jeg begynner på IOU at det vil bli så veldig annerledes. Den ene store forskjellen er jo at jeg egentlig ikke kjenner noen andre som går der, og hvis jeg trenger hjelp eller ønsker å studere sammen med noen blir det vanskelig å få til. Men jeg har egentlig veldig lyst til å gjøre det, fordi da kan jeg ta meg jobb eller kurs ved siden av, uten å tenke på for mye når jeg må jobbe osv, inntil kjæresten blir ferdig med utdanningen sin.

    Jeg tror uansett at om man virkelig interesserer seg for studeiene, så vil ikke motivasjonen forsvinne, selv om det kun er online. Jeg snakket med kjæresten min og han syntes det virket som en veldig god idè. Hadde du også tenkt på IOU?

    ReplyDelete